Amikor ránk vadásznak a párok, és vagy lőnek, vagy továbbállnak. Vajon a weboldalunk milyen benyomást kelt a látogatóban, aki éppen most keresi az esküvői szolgáltatóját? Hitvány weboldalhoz hitvány szolgáltató tartozik?
Ma, amikor a célcsoportunk – a személyes ajánlások elvitathatatlan fontossága mellett- egyértelműen az Internetről tájékozódik és válogat, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen az első vizuális benyomása, amikor az oldalunkra látogat. Mivel homogenizálódott a piac területi felosztása, könnyen elképzelhető, hogy ajánlatkéréseket kapunk az ország másik feléből is.
Mondhatja valaki, hogy „ááá nem kerítek nagy feneket a honlapomnak, van aztán kész. A fiam, (vagy unokaöcsém, szomszéd Pistike) felrakta a telefonszámunkat és majd hívnak, nem onnan jönnek nekünk a párok”. Hát tényleg nem.
Nincs weboldalad? Gáz. Van, de gagyi? Még nagyobb gáz! Ha az oldalunk nem jobb, mint mi, az olyan, mintha egy meg- rendelő elijesztőt tennénk a kirakatba, nehogy innen kapjunk érdeklődést.
Az igényesebb, vizuálisan érzékeny menyasszony- és vőlegény jelölt több dolog alapján maradhat ott vagy léphet tovább az ol- dalunkról, attól függően, melyik szolgáltatói csoportba tartozunk. De nézzük meg konkrét célcsoportunk véleményét!
Az utóbbi esküvői kiállításokon, rendezvényeken és a szegedi workshopomon is feltettem azt a kérdést a pároknak, hogy milyen tényezők alapján választották ki az első körös szolgáltatókat, és mik voltak, amikre haraptak a weboldal használata vagy a kapcsolatfelvétel során?
Leggyakrabb negatív vélemények:
- gagyi kinézetű honlap
- ingyenes weboldalvarázsló, vagy egyszerű odadobott html oldal (shp, eoldal, mindenkilapja, stb.)
- személyes szolgáltató esetén: szimpátia információ hiánya
- frissítetlen, és személytelen oldal
- kapcsolatfelvételi lehetőség hiánya
- lassú válaszadás az ajánlatkérésre
Miért fontosak ezek a dolgok?
Mert amilyen azonnali kép alakul ki rólunk, olyannak látnak minket. Olyannak, mint az oldalunk. Lehet, hogy szakmailag jó a cég és a szolgáltatás, de az ügyfél a minőséget tudat alatt egyértelműen a látványhoz köti.
„nem a minőséget, a precizitást,
az odafigyelést fogja először az eszébe juttatni”
Azt gondolják, hogy aki nem fektet pénzt és energiát a megjelenésébe, az a szolgáltatásában is ezt fogja nyújtani.
Egy 8 évvel ezelőtti szintnek megfelelő honlap, ahol gagyi a grafika és hiányos és hibákkal teli oldal fogadja a látogatót, nem a minőséget, a precizitást, az odafigyelést fogja sugallni a jegyes- párnak, aki erre az eseményre a legjobbat akarja.
A keresés célja és a döntés az esztétikai irányok mellett szolgáltatói területenként más és más. Míg egy vőfély vagy ceremóniamester oldalán a szimpátia azonnali maradásra vagy oldalbezárásra készteti a látogatót, addig egy dekoros, fotós, videós esetében a kategóriákra bontott, megtekinthető referencia képek bírnak azonnali meggyőző hatással.
Ha az oldalunk nem jobb, mint mi, az olyan mintha egy megrendelő elijesztőt tennénk a kirakatba.
Zenekarok esetében elmaradhatatlan a repertoárt felvonultató zenei demó. Találkoztam olyan zenekari demó klippel, amit szán- dékosan referenciának készítettek, viszont mindössze kb. 20%-át adta vissza annak a tudásnak és hangulatnak, amit a lagziban meg tudtak teremteni. Ezért hitelesebb egy lagziban készült klip, amit videós barátunk biztosan rendelkezésünkre bocsájt.
Mivel kerülhetünk közelebb az ifjú pár szívéhez? Mivel az „EMBER” is számít az ár mellett, hasznos, ha írunk a weboldalunkon szakmai elhivatottságunkról és az elért eredményeinkről is. Aki blogot is vezet, egyértelműen meg tudja magát és munkastílusát ismertetni az olvasóval és rengeteg elő-információval tudja ellátni őt. Közöljünk magunkról tényeket, amik segítenek eldönteni a párnak, hogy a mi szolgáltatásunkra van-e szükségük, vagy pont ellenkezőleg, nem mi vagyunk az ő emberük.
Reméljük, hogy hasznos volt az információ, és fel tudod használni a vállalkozásodban!!
Köszönjük, hogy velünk vagy!
További hasznos tartalmakat találsz még az oldalon!
Barna László
esküvőmarketing specialista
az esküvői szolgáltatók marketing tanácsadója