Például minden hazai házasodni kívánó pár? Biztos? Pedig logikus lenne, igaz? Meg tudnál csinálni közel 70 000 esküvőt egy évben? Elhiszed, hogy mindenki téged bízna meg?
A számarányokról és arról, hogy miért vállalhatod fel önmagad, lesz még szó a későbbiekben. Gondold át, hogy kinek származik a legtöbb előnye abból, ha a te esküvői szolgáltatásodat veszi igény- be? Milyen párokat tudsz a legjobban elérni marketing üzeneted- del? Hidd el, nem lehet „mindenki” a te esküvői párod! Szűkítsd le a piacot és fogalmazd meg egyértelműen, hogy kinek és a szakmán belül kikkel szeretnél dolgozni? (Na és kikkel nem!)
Elárulom neked, hogy minden évben kísérletezem azzal, és tudatosan elemzem, hogy a weboldalamon keresztül milyen profilú párok kérnek ajánlatot, milyen helyszínekre jutok el általuk, és milyen szolgáltatókkal dolgozok együtt. Az áraim emelésével is ugyanezt teszem. Ebből aztán létrejön egy mátrix, és a saját mátrixomban én akarok lenni NEO, és persze a rossz emberekkel is nekem kell megküzdenem. Finomhangolok.
Ma már el sem tudom képzelni azt, hogy 2-3 esküvőszervező lásson el munkával, és 20 000 Ft-tal többért olyan pároknak dolgozzak, akik esetleg nem szimpatikusak, és fogalmuk sincs arról, hogy ki vagyok, vagy mit képviselek. Szerencsére ennél több va-gyok. Kialakult az az értékesítési tölcsérem, amin keresztül csak azok a párok folynak át a legszűkebb résen, akik már értik, hogy miért vannak ott velem.
Arra a későbbiekben kitérek még, hogy nekem is problémát okozott az árazás, amit saját szolgáltatói területemen meg tudtam valósítani, és nem gondoltam, hogy ezt hitelesen duplázni is lehet.
Reméljük, hogy hasznos volt az információ, és fel tudod használni a vállalkozásodban!!
Köszönjük, hogy velünk vagy!
További hasznos tartalmakat találsz még az oldalon!
Barna László
esküvőmarketing specialista
az esküvői szolgáltatók marketing tanácsadója