Ma, az interneten eltöltött minden 7 percből 1 percet a Facebook oldalain töltünk el, és talán magunknak sem valljuk be, hogy mennyit a Tiktokon.


Nagyobb időszakot vizsgálva 7 napból 1 egész napot a képernyők előtt ülve töltünk el, ami óriási szám. Az emberek tapadnak a közösségi média felületekre, mint a legyek a légypapírra, sokan nem is tudnak élni nélküle és 2-3 napot sem bírnak ki a Facebook, Insta, Tiktok böngészése nélkül. Igen, ez függőség, de marketingesként azt mondom, hogy ez nekünk bizony jó.

Most nem vizsgálom az emberi viselkedések és szokások változásait, mivel ez az oldal a marketingről szól ugyebár. Na és a most házasuló korú felhasználók itt vannak, nem is kevesen.

Megosztás, Törődés, Tartalom

Amikor a weboldaladat nézegetik, ott átlagosan 56 másodpercet töltenek el a látogatóid, ami nem túl sok idő. Itt pedig már olyan hatást kell elérned, hogy bizalmat kelts és eljusson a pár az ajánlatkérésig.

Ezzel szemben a Facebookon átlagosan 20 perc 46 másodpercet töltünk el, ez viszont már éppen elég arra, hogy eljussunk akár több különböző kampánnyal a célcsoporthoz. A Tiktok addiktív működésének köszönhetően már nem csak a fiatal korosztálynál jellemző a napi 1 órót meghaladó képernyőidő.

Talán ez az oka annak, hogy a Facebook kampányoknál a Tiktokon sokkal gyorsabban lehet nagy eredményeket elérni. A Facebook nem csak cicás képek és videók nézegetésére alkalmas és a Tiktok sem ugrabugra, nem csak vicces és idióta, néha siralmas dolgok megosztására alkalmas.

Márkaismertség elérésére alkalmas. ( azt szoktam mondani, a Tiktokra, hogy „egyél szart! 6 milliárd légy nem tévedhet”

Eddig a Facebook volt az eszköz a márkaépítés, közösség építés, márka védelem és akár ügyfélszolgálat tekintetében is. A nagy amerikai és nemzetközi multi cégek egyre inkább kihasználják a Facebookot ezekre a célokra, érdemes követni például a Coca Cola oldalát. Az is nagyon érdekes kérdés, hogy miért követnek téged. Egy nagyszabású kutatásból tudtuk meg először a sokakat sokkoló igazságot. MIÉRT KÖVETNEK TÉGED???

Miért követnek téged (valójában)? Egy szép nagy csoportot kérdeztek meg régebben erről és a válaszok hozták is a papírformát, de be- vallom, hogy még én is hátraestem a székemben, amikor először olvastam az alábbiakat. A számok azt mutatják, hogy hány %-uk jelölte be az adott választ (természetesen több választ is bejelölhettek ).

40% – Kedvezmények, akciók és leértékelések
39% – A barátok előtt akarják mutatni a céghez való hűséget 36% – Ingyenesen letölthető vagy postán küldött cucc
34% – Az információk, amiket a cég megoszt az oldalán
33% – Újdonságok és friss hírek a témádban
30% – A későbbi kedvezmények és akciók miatt
29% – Mert annyira vicces és szórakoztató az oldalad
25% – Csak a Facebook oldaladon elérhető exkluzív tartalmak 22% – Egy barátjuk ajánlotta a céged FB oldalát
21% – Többet szeretne megtudni a cégedről és termékedről 13% – Tanulnának tőled vagy kapcsolatba lépnének veled

A fentiek közül tehát megkülönböztethetjük azokat, akik ingyen szeretnének kapni tőled valamit, ők kevésbé valószínű, hogy a vevőddé vagy az ügyfeleddé válnak. A 40%-uk azonban hajlandó lenne üzletelni veled, de szeretnének egy kis extra kedvezményt, ha már követnek téged a Facebook-on.

Egy jó kedvezmény és máris ügyfelekké és vásárlókká alakíthatod a követőket. A fenti eredmények között többnél is kitűnnek az érzelmi aspektusok, például amikor azért követ téged, hogy a barátai lássák, mennyire jónak tart téged.

Ez a típus lesz majd a nagyköveted, aki behozza a többi követőt úgy, hogy beszél rólad és a termékeiddről. Őket ki kell emelned, külön kell kezelned őket és ápolnod kell a kapcsolatot velük. Az angolban őket ambassador-nak hívjuk, nálunk maradjunk a nagykövetnél. A nagykövet az a személy, aki segít egy nagy márkát felépíteni. Minél több ilyen követőd van, annál jobban beindul a követőgyűjtés és annál jobban nő az interakció mértéke is. Egyre többen szólnak majd hozzá és osztják meg a bejegyzéseidet.

A látogatók nagy része informatív tartalmakat szeretne, azaz olyan bejegyzéseket, amelyeket máshol még nem látott és fel tud használni az esküvőjének szervezése során.
Jelentős még azoknak a száma, aki azért követne téged, mert vicces, eredeti és szórakoztató vagy. Olyan oldalad van, ahol mindig van valami érdekes vagy amin lehet egy picit mosolyogni. IGEN, egy komoly céges oldal is lehet vicces és szórakoztató. A komor és hivatalos, hűvös hangvételű oldalak nem olyan sikeresek a követők szemében, legyél egy picit emberibb.

A saját hangnemed is elengedhetetlen lesz, mert csak akkor tudsz emberi lenni, ha van egy saját, egyedi stílusod.

És ahogy említettem, egy hideg, elérhetetlen és szótlan, néha-néha valamit megosztó oldal biztosan nem fog működni. Az sem jó, ha a konkurenciát utánozod vagy negatív vagy, ki kell találnod egy poénos, de ugyanakkor komoly és bizalmat ébresztő kommunikációs hangot.

Ja, és kitartás, folyamatosság szükséges! Akár a Facen, akár a Tiktokon nem vagy jelen és nem vagy aktív, algoritmus hátra sorol elérésben!

Reméljük, hogy hasznos volt az információ, és fel tudod használni a vállalkozásodban!!
Köszönjük, hogy velünk vagy!
További hasznos tartalmakat találsz még az oldalon!

Barna László
esküvőmarketing specialista
az esküvői szolgáltatók marketing tanácsadója

Hasonló posztok