Más célcsoport, más ügyfelek, más szolgáltatás, más csatornán

A hétvégén személyes konzultációt tartottam az egyik esküvői szolgáltató kollégánknak, aki a vevőszerzés, látogatottság növelés, és marketing stratégia területén kért kreatív segítséget.

NYISS ÚJ CSATORNÁT!

Sok lehetőség van, ezek közül egyik az új kommunikációs csatorna nyitása, amelynek a lényege az, hogy ha egy másik vásárlói réteget szeretnénk megcélozni, akkor nem szerencsés azt a jelenlegi stratégiával, arculattal és szövegezéssel tenni, hiszen feltehetőleg emiatt nem találtunk velük egymásra.

Gondold át meglépni azt, hogy egy éles váltással „kirúgjam” a lehetséges ügyfelek 95%-át? Merjem magam rábízni egy szűkebb piacra? Igen! Te is fokozatosan megtalálhatod a minőségi ügyfeleket és magasabb árbevételt realizálhatsz, ha megfelelően célzol. Ha ismerve magadat sikerül beazonosítani azt a célcsoportot, akik értékelik az ajánlatodat és a munkád, számukra te leszel a minőség. Tűnj ki értékeiddel a tömegből!

Ha szeretnéd ledobni magadról a régi ügyfeleket és úgy gon-dolod, az új „életedben” rájuk már nem akarsz támaszkodni, akkor mehet az éles váltás, de ez talán kicsit kockázatos.

Természetesen amennyiben a kitűzött stratégiával nem ellenkezik élesen, és persze mert pénzt is hoz, mert hát valamiből élni is kell, a régi megszokott csatornákon érkező megrendeléseket még lehet teljesíteni. Az új stílust, új stratégiát egy új weboldallal, új arculattal, új küldetéssel akár a régi mellett is el lehet indítani, és fokozatosan el lehet hagyni a keveset hozó, számunkra kevesebb örömöt okozó munkákat.

Példák:

Ha lakodalmas zenekar vagytok, de szeretnél a party zenekari stílus irányába elindulni, nem szerencsés, ha lakodalmas portfóliód és az írásbeli kommunikációd a hagyományos elemeket mu- tatja be. Ugyanaz a tagi formáció egy új stílusbeli megjelenéssel. A weboldalon stílusban party jellegű vidámabb vagy elegáns öltözet, friss zenekari képek, party zenekarnak megfelelő zenei repertoár megújítása és letölthetővé tétele. Gondolj bele, mekkora ászok lesztek, ha netán lesz egy kis lagzis blokk és azt fantasztikus rutinnal meg tudjátok oldani! A zenekar elvállalhatja mellette a klasszikus csatornákon érkező bulikat is.

Nézzétek meg a vezető, sok fős party zenekarokat!
Zenei szekciók, egyéniségek, jó hangú, csinos énekesnők, színpadkép, fények, stb. Maszlag Tomi, a Pesty Party Showband vezetője ezekre mind ügyel. Ők például egy követendő példa.
Szerencsére ma már egyre több a hasonló típusú zenekar. Gyakran már saját technikus vagy saját DJ is rendelkezésre áll a párok- nak, akik a kemény magnak hajnalban tolják a zenét. Ezzel 50- 60 000 Ft emelést lehet egy jó szolgáltatáscsomagban realizálni.

Ha fotós vagy és az esküvői fotózás felé erősítesz, szeren- csés, ha a fotós oldalad kizárólag ez esküvő fotózásról szól. Tehát nincsenek táj, portré, tárgyfotók menük kiemelve. Az e-session galériák természetesen beleférnek, és emberileg jó benyomást kelt és erősítő hatású az is, ha megtalálható az oldalon olyan babás galéria, ahol a pár az esküvői fotózás után is téged választott arra, hogy lefotózd az új családot. Az esküvői fotózás külön stílus, mutasd meg, milyen vagy benne!

Ha eddig vőfélyként dolgoztál, de úgy gondolod, és mások is azt mondják, mind megjelenésben, mind stílusban megtestesíted a ceremóniamestert, akkor az első, hogy leveszed a vőfély vagy a ceremóniamester szót. Ez a két kategória nem egy és ugyanaz, bár már szinte kivétel nélkül minden vőfély kolléga odaírja, hogy egyben CM is. Ha mindkettő szegmensben mozogsz, akkor legyen két különböző weboldalad, névjegyed, fényképed!

Hasonló posztok