Nehéz megállni, hogy ne hirdessük és kiabáljuk azt magunkról, hogy mennyire jók vagyunk. Ma, amikor az információk percenként változnak, és a konkurencia mindenhol ott van, nehéz azt mondani, hogy építs fel egy stratégiát, és gondolkodj hónapokban.
A „mikor kampányoljunk” részben már írtunk azokról az időszakokról, amikor hatékonyan csaphatunk le az ügyfelekre. Ha már vannak követőink a Facebookon, sok tízezret költöttünk Google
A Google Ads (Adwords) esküvői fotós, dekoros, ruhaszalon hirdetésünkre, szét- bombáztuk az ajánlatainkkal a párokat, van egy lassabb, de nagyobb konverzióval járó út, amivel felépíthetjük a hitelességünket.
Nincs olyan, aki ezt a szétbombázó hibát ne követte volna el, vagy ne esne bűnbe néha önmaga promózásával.
Nagyon kényelmes némelyik megoldás, de a fizetett hirdeté- seknél sem nekünk, sem a szolgáltatót kereső párnak sincs fogal- ma arról, a másik kicsoda, mit tud, és hogyan gondolkozik. Egy hirdetésben nem tudsz tanácsot adni, nem tudod magad akkora erővel felépíteni.
Nézzük meg, hogy a közösségi média, a fizetett-Adwords (Ads) és releváns Google találatokon kívül hol tudunk a tűz közelébe kerülni és megismertetni magunkat úgy, hogy nem mondjuk el, mennyire jók vagyunk. Itt magunkat és a szaktudásunkat kell befektetni.
A legmagasabb „menyasszony koncentráció” érték: esküvői fórumok, Facebook csoportok. Talán legkoncentráltabban az esküvői fórumokon és Facebook csoportokban találhatjuk meg a
98%-ban nőnemű célcsoportunkat. Ők az esküvőre készülő, vagy „nemrég szakértővé vált” lányok, akik hosszú hónapokkal az esemény előtt aktívan ott vannak az esküvői fórumokon, mégpedig azért, hogy információkat és ötleteket gyűjtsenek és véleményeket kapjanak a szolgáltatókról.
Mit kell tudni ezekről a felületekről?
Vannak független fórumok, de a gomba mód szaporodó esküvői/ tanácsadói oldalak is rendelkeznek fórum résszel. Ezeknek nem más a marketing és üzleti célja (pl. egy esküvőszervező cég fóruma esetén), hogy a célcsoportot odavonzza magához, és bújtatva, vagy aktív adminként a saját szolgáltatását helyezze előtérbe, ezzel meg- teremtve a vevőbázist/menyasszonyokat saját maguknak és szolgáltatói holdudvaruknak.
Éppen ezért nem indíthatunk ezeken a fórumokon nyílt hirdetéseket és tiltottak sokszor a szolgáltató ajánlások is.
Hova célozz? Könnyen eligazodhatunk és megtalálhatjuk a magunk célját a topic témákban, hiszen a szolgáltatói kategóriák (menyasszonyi ruhát keresek, esküvői fotós ajánló, vőfély vagy Ceremóniamester?), valamint az időszaki (májusi esküvők) és területi (Csongrád megyei esküvők, budapesti esküvők) csoportok mindenhol jellemzőek.
Előnyök:
- a fórumozók aránya ebben a témában 98%-ban nő (döntéshozó)
- az ország minden feléből megtalálhatóak
- direkt témákat keresnek
- nyitottak az információkra
- közvetlen kommunikáció
- bizalomépítési lehetőségek
- célzottan, kategóriákra, időszakra, területre tudunk támadni
Milyen lehetőségeink vannak? Mi a „trükk”?
Bár néha már chat falként használják a lányok a fórumokat, és nehéz kibírni hozzászólás nélkül, amikor rossz tanácsokat adnak egymásnak, mégis, itt nem szabad elrontani.
Itt jövünk képbe mi, a Zuppermen szolgáltatók, akik felderítő módjára, beszivárogva a lányok táborába, elhelyezzük a bizalom bombáinkat. Nem szabad felfedni magunkat, mert azonnal le- bukhat egy pasi ezen a nőcis fórumon, vagy egy nagyszájú esküvőszervező csaj, aki a megmondom a tutit stílusával a csajok haragját magára vonja. Úgy kell magunkat észrevetetni, hogy nem kiabáljuk magunkról, hogy mennyire jók, olcsók, vagy szépek vagyunk. Viselkedni kell.
Akkor hogyan csináljam?
- Válassz beszédes nevet: videómester, ruhaszalonos, pestivőfély, dekorguru, stb., amit általában használsz, és utal a tevékenységedre, vagy a weboldalara.
- Finom szakértő hozzászólások: nem szabad reklámozni ma- gad, de válaszolnod kell tudni a lányok által felvetett kérdésekre, problémákra.
- Pártatlan, de szakmai véleményed mondd el, gyakorlati dolgok megemlítésével. Példák: – „Ott hasznos, ha vakut használ a fotós.” – „A lányok mindig örülnek, ha a ruhaválasz- táskor ezt megemlítem nekik.” – „A tortaválasztáskor azt javas- lom, hogy…” – „Én így szoktam. A párok így szeretik.”
- Ne vitatkozz össze másik szolgáltatóval a fórumon.
- Ajánljunk szakmailag/emberileg más szolgáltatókat: Ha ismerős szolgáltatóról kérnek véleményt, akkor könnyen egy kalapba kerülhetünk vele, ha őszinte ajánló véleményt írunk róla. (Pl. szeretek vele együtt dolgozni.)
Ha ezeket az emberi és szakmai szabályokat betartod, és hozzászólásaid barátságosak, érdekesek, szakmai szempontból jók és hasznosak, előbb utóbb ki fogsz tűnni a tömegből! Te lettél
Zuppermen! Ekkor jön el a pillanat: privát üzenetben vagy nyíltan megkérdezik: „FotóMester! Te mivel foglalkozol?”
Ez az, amit vártunk. Emberileg és szakmailag elismerést váltottunk ki a fórumozókban. Felépítettük magunkat. Adnak a véleményünkre anélkül, hogy külön reklámcélzattal felhívtuk volna magunkra a figyelmet. A megkeresés után már bátran elmond- hatjuk, megköszönve a megkeresést, hogy mivel foglalkozunk, hol olvashatnak részletesen rólunk, és hol keressenek minket: bizalommal.
Konverzió:
- Már félig ismernek téged Feliratkozhatnak a hírleveledre Kérhetnek ajánlatot
- Konkrét ajánlatkérés
- Blogodra irányíthatod, ahol jobban megismerhet Ismerik a neved, szaktekintély lettél Egymásnak ajánlanak a fórumozók
Kezdd el építeni magad a fórumokon, ami azért is fontos, mert képet kapsz a párok problémáiról, és a saját kommunikációd is ezekből az információkból építheted fel. Tehát: Fórumozz szerényen és legyél te a szakértő esküvős Zuppermen!
Egy esküvő után többfelől többféle kép alakul ki rólunk. Jók voltunk? Internet ide vagy oda, a legjobb reklám, ha a terepen mind emberileg és mind szakmailag jól teljesítünk. Mindig is az volt a legjobb, ha a jó esküvői szolgáltató nevét szájról szájra adták át az emberek.
A weboldalunkon vetíthetünk magunkról szép és jól festő ké- pet, ha az esküvőn vagy a lagziban eltolunk valamit. Ugyanúgy, ahogy a párok a neten keresnek rá a szolgáltatóra, és a menyasz- szonyjelöltek fórumokon osztják meg az infókat, a rossz dolgok is elterjednek az Interneten. Nem lassan, gyorsan.
De kiknek is szeretnénk mi a munkák során szépnek és jónak látszani? Meg tudunk egyáltalán ennek a sok igénynek felelni?
Reméljük, hogy hasznos volt az információ, és fel tudod használni a vállalkozásodban!!
Köszönjük, hogy velünk vagy!
További hasznos tartalmakat találsz még az oldalon!
Barna László
esküvőmarketing specialista
az esküvői szolgáltatók marketing tanácsadója