Vagyunk néhányan, akik különböző szemléletből, egyéniségből adódóan hallatjuk a hangunkat. Van, aki beáll mások mögé, míg van, aki minden nagyhangút utál.

Az esküvőmarketingnek az is a célja, hogy rálátást biztosítson a hazai esküvőpolitikára, ütköztesse a különböző nézeteket és mindenki saját maga eldönthesse, hogy hová húz. Öt vagy akár két évtized után követni akar-e olyan embert, aki három éve van a szakmában, külföldi esküvőkön vesz részt, azt is szinte mindössze 4-5 helyszínen, rendszeresen ugyanazzal a 4-5 kollégával tudja le. Tudnál-e vele beszélgetni a hazai esküvőszakma helyzetéről és problémáiról?
A szakmai erősségek és gyengeségek akkor kerülnének felszínre és akkor mérettetne meg mindenki, ha nem 20-30-50, hanem 200-300-500 esküvőt vállalhatnánk el évente.
Idéznék egy kollégát, aki az egyik Facebook csoportban ezt szépen megfogalmazta:
„Nem gondolnám, hogy ez a vita közép-hosszú távon nem szolgálná a magyar esküvői szakma öntisztulását, egészséges alakulását. Vannak, akik diplomatikusan hallgatnak, vannak, akik óvatos virágnyelven próbálnak nevek, események, stb. megnevezése nélkül célozgatni dolgokra (ezt teljesen feleslegesnek tartom, az érintett úgy se fogja magára venni), és vannak, akik nyíltan megmondják a frankót. Sajnos a sok összefonódás és érdekszövetség miatt ezt csak kevesen merik megtenni, de talán egyre többen. Talán egyre többen ismerik fel a tényt, hogy egy szűk kör által biztosított megélhetés a »kör« egyes elemeinek lebombázása és felrobbanása után nem működik tovább, és akik erre építették fel a szakmai karrierjüket, azok elkezdhetik vakargatni a fejüket, míg azok, akik akár be is szóltak ennek-annak, de korrektül, nem féltékenységből tették ezt, azok továbbra is köszönik szépen, érvényesülni fognak a piacon és velük egyre szívesebben fognak együtt dolgozni a többiek.”
Barna László
esküvőmarketing specialista
az esküvői szolgáltatók marketing tanácsadója