ESKÜVŐ­SZERVEZŐ ÁRAZÁS – SZERINTEM
| | |

ESKÜVŐ­SZERVEZŐ ÁRAZÁS – SZERINTEM

Létezik egy írásom az esküvőszervező típusokról, és a születésükről, és nem is kívánom túlságosan mélyen boncolgatni ezt a témát, megvívtam már a harcomat az amazonokkal. A mostanra kialakult helyzetre vetítve próbálok írni a szerepükről, árazásukról, pozicionálási lehetőségeikről.

Az elmúlt tíz évben 2024-re olyan sok változás nem történt a jutalékok tekintetében.
Fontos változás, hogy a párok már természetesnek veszik az esküvőszervezők létjogosultságát és jelenlétét, de még mindig adott személyiségtípusok döntenek esküvőszervezők mellett.
Az idők során viszont sokan rájöttek, hogy a nem 10 milliós költségvetésű esküvők nélkül nem tudnak csak ebből megélni, és ezért szoktam genya lenni, amikor azt mondom, hogy a sikertelen esküvőszervezőkből lesznek a még nem tudni milyen új szertartásvezetők.

JUTALÉKOT A HELYSZÍNNEK – KI KINEK TESZ SZÍVESSÉGET?
| | | | |

JUTALÉKOT A HELYSZÍNNEK – KI KINEK TESZ SZÍVESSÉGET?

Több szakmai Facebook csoportban előkerült az a téma, hogy az esküvőszervezők mellett a helyszínek is elkezdtek jutalékot kérni a szolgáltatóktól.

A jutalékos téma még mindig érzékeny terület, hiszen vannak, akik elvből nem adnak vagy nem kérnek, míg vannak, akik csak akkor számíthatnak munkára, ha felajánlják a kis százalékukat. Erről még sokat fogunk vitatkozni és beszélni.

TEREMTSD MEG A SAJÁT KATEGÓRIÁDAT
| | |

TEREMTSD MEG A SAJÁT KATEGÓRIÁDAT

Fotósként sose az legyen a célod, hogy minden áron és átmenet nélkül a magas árkategóriába akard magad pozicionálni.

Először találd meg és vállald fel a saját stílusod és keresd meg hozzá a „hozzád értő” párokat. Nekik egyedi és felső kategóriás leszel. Te leszel nekik „A” fotós, és ők lesznek neked „A” pár.

MINDEN PATRONT EL KELL LŐNI?
| |

MINDEN PATRONT EL KELL LŐNI?

Többször hallok esküvő szolgáltatóktól olyan rémtörténeteket, amikor az adott kolléga, legyen az fotós, vagy vőfély, az egész repertoárját, stíluskészletét be akarja vetni, hogy megmutassa, ő mennyire jó.

2023-ra már azt mondom, hogy kell 300 esküvő ahhoz, hogy tudd: mi az amit nem kell megcsinálni egy esküvőn. Nézzük, hogy melyek a leggyakoribb hibák

ÜLTESS MAGOKAT, FOGLALJ TERÜLETEKET!
| | | | | |

ÜLTESS MAGOKAT, FOGLALJ TERÜLETEKET! [basic][pro]

A virágokat is néha új, tápanyagban gazdag földbe kell átültet- ni, és a virágport is messzire viszi a szél, hogy új területeket hódítson meg.
Ahogyan az esküvői szolgáltatók jó (vagy rossz) hírét is viszi a szél, ugyanúgy ültethetünk el magokat mi is tudatosan, hogy új területeket hódítsunk meg. Bár kényelmes dolog a saját vadászterület, azt tapasztalhatjuk, hogy az Internet segítségével a párok gyakran új szolgáltatókat fedeznek fel a helyi, megszokott szolgáltatók helyett.

PÉNZÉRT ELADÓ A BECSÜLET ÉS A HÍRNÉV?
| | | | |

PÉNZÉRT ELADÓ A BECSÜLET ÉS A HÍRNÉV?

Érdemes a hírnevünket pár ezer forintért eladni?

A 2010-es évek elején, amikor még nagyon kevés Ceremóniamester volt a piacon, kétségbeesetten hívott fel egy menyasszony, hogy a ceremóniamesterük két héttel az esküvő előtt lemondta a felkérést, mert egy „pénzesebb” ajánlatot kapott. „Anti brand story”.

NYISS ÚJ CSATORNÁT!
| | | | |

NYISS ÚJ CSATORNÁT! [free][basic][pro]

Más célcsoport, más ügyfelek, más szolgáltatás, más csatornán

A hétvégén személyes konzultációt tartottam az egyik esküvői szolgáltató kollégánknak, aki a vevőszerzés, látogatottság növelés, és marketing stratégia területén kért kreatív segítséget.

3 CSOPORT, AKI A MENNYBE EMEL, ­VAGY A POKOLBA TASZÍT ESKÜVŐ UTÁN
| | | | | | |

3 CSOPORT, AKI A MENNYBE EMEL, ­VAGY A POKOLBA TASZÍT ESKÜVŐ UTÁN [free][basic][pro]

Nézzük, milyen csoportokról lehet szó?

Az esküvő előtt, közben és után már elkövethetünk pozitív és negatív dolgokat

Tényleg csak a párok véleménye számít?
| | | | | | |

Tényleg csak a párok véleménye számít? [free][basic][pro]

Az esküvői szolgáltatónak nagyon sok mindenre oda kell figyelni, hogy megfeleljen minden igénynek, és se szakmailag, se technikailag, se emberileg ne vétsen hibát. Ez nagyon nehéz feladat. Nézzünk néhány gyakran előforduló szituációt. Elég egy rosszul…