„Nem az a nagy dolog, hogy tele van a naptár, hanem ha úgy van tele, hogy kirúgtuk a lehetséges ügyfelek 95%-át és közben megnöveltük a bevételt.”

Általánosságban a párok jól célozhatóak demográfiai szempontok alapján.
Életkor: tágabban 24-38 év

Családi állapot: nőtlen, hajadon (Facebookon kapcsolati státusz: eljegyezve)

Foglalkozás: kereset és anyagi lehetőségek, személyiség profil Iskolai végzettség:
Területi elhelyezkedés szerint: hol él

Ezt a legegyszerűbben az alábbi példával lehet szemléltetni: Facebookon úgy akarok elérni leendő megrendelőket, hogy minden olyan magyarországi, 24-38 év közötti, eljegyezve státuszú (főleg) nőt megcélzok, aki iskolai végzettség és személyiségi profil függvényében hajlandó kifizetni azt a pénz nekem, amit az eskü- vői szolgáltatásokért kérek.

Pszichográfia. Egy lépést előre a pontosabb célzáshoz

Mindenki meg tudja fogalmazni, hogy milyen az ideális pár a számára és mi jellemző rá.

Itt jön a minőség kérdése, hogy a profitnövekedés mellett minél kényelmesebben, minél jobb logisztikával, minél kevesebb ráfordítással találjunk olyan párokat, akik nem csak kifizetik, de értékelik is, amit csinálunk, és szinte baráti viszonyba kerülünk velük. Biztosan kapásból fel tudsz sorolni olyan szolgáltatókat, akik állandóan boldog párokkal fotózkodnak, és érezhető, hogy élvezik, amit csinálnak.

Rendben, körülírtam ezt a pártípust. És most? Ha tudod, hogy ki ő, akkor azt is egyre inkább tudni fogod, hogy hogyan, milyen kommunikációs csatornán keresztül érheted el, és azt is, hogy melyiken nem.

Már említettem a Facebookot és azt, hogy mennyire jól céloz- hatóak a felhasználók ezen a csatornán. Erről még a későbbiekben is lesz szó.

De amint azt már mondtam, ne akarj mindenkinek esküvőt csinálni!

Esküvőmarketing

Egy fontos számadat

Ahhoz, hogy a későbbiekben leírtakban hinni tudj, és el tudd hin- ni, hogy meg tudod találni a számodra tökéletes párokat, ezt az aránypárt örökre jegyezd meg! Ezek a számok mutatják meg, mek- kora merítésből tudod kiválasztani a tökéletes ügyfeleidet!

A KSH adatai alapján a hazai esküvők száma jelenleg évente kb. 34 000. (az elmúlt 2-3 év és elkövetkezendő 2-3 év átlagát számítva), Ez később felment 75.000 -re a Covid előtt.

Az egy szolgáltató által (helyszínek, zenekarok, fotósok, de- korosoknál több, de maradjunk a szemléletes arányoknál) vállal- ható esküvők száma 20-40, de legyen ez is átlag 34 db.

Vagyis: EGY EZRELÉKÉT kell megtalálnod a pároknak, tehát 34 pár az átlag 20-25 szezon szombatból nem rossz szám.

El tudod így hinni, hogy 34 000 – 70.000 párból 34 párnak TE leszel a tökéletes választás? Függetlenül attól, hogy mennyibe kerülsz?

Érzed, hogy mennyivel több lehetőséged van megmutatni valóban, hogy hogyan szeretsz és tudsz dolgozni? Hogy ezeknek a pároknak a Te éttermed és kínálatod a legjobb? A Te dekorod legszebb? A Te fotóid a leginkább kifejezőbbek? A Te dumád a legjobb?

A te ruhaválasztékod a legnagyobb?
Ez az általam „ezrelék szabálynak” nevezett tétel teszi lehetővé

azt, hogy ma már bárkiből bármi lehet az esküvőszakmában, akár szarul, akár baromi jól végzi azt. Egyébként is mindenki olyan esküvői szolgáltatót kap, amilyet megérdemel! Szóval fel mered vállalni a stílusod, az egyediséged?

Barna László
esküvőmarketing specialista
az esküvői szolgáltatók marketing tanácsadója

Hasonló posztok